AW magazine13:53

Może zacznę od tego że pomysł na "AWmagazine" zalęgnał się w mojej głowie już jakiś czas temu, ale ze względu na ograniczona ilość wolnego czasu musiałam "zawiesić" działalność. Według wizjonerskiego i bardzo optimistycznego scenariusza AWmagazine w przyszłości to światowej rangi pismo o modzie (status biblii mody jest juz zajęty), który nie miał by się czego wstydzić w towarzystwie między innymi Vogue'a czy Numero. Niestety jak na realia pomysłodawczyni powstaje jedynie wersja "bloggerowa". Własnie na potrzeby bloggera AWmagazine przybrał numerek; godzine, założenia i od dzisiaj to ulubiona pora dnia redaktor naczelnej. Pozdrawiam, życze miłego dnia i czytania.


AW

czwartek, 26 maja 2011

To jest biznes! Czyli ile kosztuje ta branża i jak często przechodzi z rąk do rąk?


Jimmy Choo sprzedany!
Dom mody Jimmy Choo został sprzedany grupie Labelux.
Mówiło się o tym od ponad roku, az w koncu Tamara Mellon i Choo doszli do porozumienia aby odsprzedać markę angielskiemu Labelux z grupy TowerBrook.  Ten korzystny zakup opiewa na kwotę bagatela  525 mln funtów.
Tamara Mellon nie tylko zarobiła na transakcji, ale również otworzyła przed sobą nowe możliwości rozwoju kariery. Bo na pewno bezrobotna na zbyt dlugi okres czasu nie bedzie iz już wkrótce ma objąć stanowisko w jednym z brandów Labelux ( do którego  należą m.in. marki Bally, Azagury-Partridge i Derek Lam).



Co noweo w Issey Miyake?
Ta japońska marka to aktualnie jedna z najcenniejszych firm odzieżowych na rynku azjatyckim i jedyna doceniona poza granicami kraju.
Issey Miyake projektant i zalozyciel marki od 1971 roku do 1997 roku,bo wtedy wlasnie obowiązki przejął długoletni współpracownik- Naoki Takizawa. Po dziesięciu latach jednak, Takizawa zainicjował powstanie własnej marki i wraz z jego odejściem w firmie pojawił się Dai Fujiwara. Nowy dyrektor w domu mody Issey Miyake przetrwał jedynie pięć lat, kiedy to zrezygnował z zajmowanego stanowiska w lutym tego roku. Jego decyzja spowodowana była podobno chęcią zmiany i dalszego rozwoju. Fujiwara ma jednak wspierać zespół Miyake do czasu prezentacji kolekcji na sezon wiosna/lato 2012.
Pomimo jednak takiej zapowiedzi, stanowisko głównego projektanta Issey Miyake pozostawało puste przez niemal trzy miesiące, co wcześniej nie miało miejsca, dlatego też zastanawiano się i spekulowano nad przyszłością japońskiego domu mody. Pojawiły się pogłoski, że być może Issey Miyake po raz pierwszy zatrudni kogoś z poza Japonii.
Tak się jednak nie stało bowiem całkiem niedawno Issey Miyake ogłosił, że miejsce Dai Fujiwary zajmie Yoshiyuki Miyamae -kolejny Japończyk. Miyamae, obecny jest w Miyake Design Studio od 2001 jednak dopiero od 2006 stał się ważną osobą w firmie, zostając prawą ręka Dai Fujiwary i mając realny wpływ na kolekcje. Jego pierwszy pokaz będzie można zobaczyć w październiku tego roku, podczas tygodnia mody w Paryżu. Można się jednak spodziewać, że rewolucji nie bedzie.



Balmain z nową linią
Dom mody Balmain w ostatnim czasie wzbudza spore zainteresowanie branży modowej i mediów. Odejście Christophera Decarnina ze stanowiska dyrektora kreatywnego i zastąpienie go przez Oliviera Rousteinga to jednak nie jedyny powód całego zamieszania. 
Wraz ze zmianami kadrowymi, Balmain postanowił także wprowadzić nową linię ubrań- nieco mniej formalną, przeznaczoną dla młodszej klienteli marki, zarówno kobiet jak i mężczyzn. Kolekcja „Pierre Balmain“ sygnowana imieniem i nazwiskiem założyciela tego francuskiego domu mody ma powstać nie we Francji, a we Włoszech. Pewnym zaskoczeniem jest również fakt, że jej zaprojektowanie powierzono zespołowi młodych i kreatywnych designerów, których praca nadzorowana jednak będzie przez Rousteinga.
Linia „Pierre Balmain“ będzie miała swoją premierę we wrześniu tego roku podczas prezentacji kolekcji na sezon wiosna/lato 2012, prawdopodobnie w czasie trwania tygodnia mody w Nowym Yorku.



Nowa dyrektorka kreatywna Chloe
Clare Waight Keller w najblizszym czasie, a dokladnie 1 czerwca, zajmie stanowisko dyrektora kreatywnego Chloe. Zastąpujac tym samym Hannah MacGibbon, która pracowała przez dziesięć lat dla luksusowej marki (w 2008 roku została dyrektorem kreatywnym Chloe). 
Najprawdopodobniej powodem opuszczenia stanowiska przez MacGibbon jest spadająca sprzedaż produktów francuskiej marki. Oficjalna wersja jest taka, że MacGibbon chce się teraz poświęcić nowym projektom i wyzwaniom.
Keller przez ostatnie sześć lat pracowała jako dyrektor kreatywny brytyjskiej marki Pringle of Scotland. Wcześniej współpracowała z takimi firmami jak: Gucci, Ralph Lauren czy Calvin Klein. Tak wiec stale klientki marki moga liczyc sie kontynuacji i utrzymanie stylu poprzedniczki. Pierwsza, autorska kolekcja Clare dla Chloe zaprezentowana zostanie we wrześniu podczas  Paryskiego Tygodnia Mody.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz